התארגנות משפחתית

ע"ש יהודה פרנקל

בואו ללמוד איך לעבור ממצב של "כיבוי שריפות" למצב של ניהול ותכנון המשבר לטווח ארוך !

מה זה התארגנות משפחתית?

כאשר נודע למשפחה שאחד מבני המשפחה חולה לרוב היא נכנסת לסחרור. יש המון משימות טכניות לבצע שמעורבות עם הצפה של תחושות לא פשוטות וחוסר ידיעה שמשתלט. בשלב זה תמיכה בהתארגנות מול המשימות השונות יכולות ממש להיות קרש הצלה עבור המשפחה.
כאן אנחנו נכנסים בכדי לעזור למשפחה ללמוד כיצד לארגן את העזרה. העיקרון הוא תכנון וליווי המשפחה למשבר ארוך טווח מצד אחד, עם רתימת כל כוחות העזרה האפשריים, ומצד שני ללא התשת הכוחות המשפחתייים והקהילתיים תוך ביזור נכון ומותאם של העזרה למשפחה.

אחד מהכלים שלנו זה לבחור נציג מהמשפחה או מה שנקרא case manager, שמנהל את המשבר ומהווה הכתובת האחת והיחידה בהקשר להתארגנות המשפחה. (ניתן גם לפצל את הניהול לשתי דמויות מרכזיות בהתאם לצורך)
לצורך עבודה יעילה "מתווך המשפחה" צריך לשים ❤:

1. לזהות נכון במה צריך עזרה ולא לבזבז כוחות על מה שלא נדרש

תכנון הצרכים הוא שלב משמעותי בו בוחרים כיצד נכון להשקיע את המשאבים והאנרגיה.

2. להגדיל את מעגלי העזרה מעבר למעגלים המיידים והטריוויאלים.

בתהליך הניהול יש הרבה עבודה מובנית וברורה, אך גם הרבה חשיבה מחוץ לקופסא והפעלת יצירתיות. בואו נראה איך רותמים למעגלי העזרה אנשים שחשבנו שהם מנוטרלים מכל מיני סיבות.
חבר/ה או בן/ת משפחה יקר/ה , מרגישים עמוסים מרוב משימות? לא מצליחים לעמוד בכל הבקשות? לא יודעים איך להמשיך? הגעתם למקום הנכון!

מדריך 'התארגנות משפחתית' יאפשר בהשקעה יחסית קטנה למלא משימות וצרכים של המשפחה בצורה מיטבית!

למי מיועד המדריך?
הקובץ הזה הוא כלי עוצמתי עבור כל מי בן משפחה / חבר / שכן שרוצה לעזור למשפחה לארגן את העזרה שתקבל בתקופת המחלה. אצלנו תמצאו פתרונות חדשניים ויצירתיים. בקובץ זה אתם הולכים לקבל ניסיון של שנים ושל אלפי משפחות!
להורדת המדריך, יש למלא את הטופס:

לחיצה קטנה שלכם
יכולה לשנות חיים

פועלה של עמותת יד תמר אפשרית הודות לאלפי השותפים, המתנדבים והתורמים שלנו, הנותנים מעצמם כדי לשפר את חייהם של חולי הסרטן ובני משפחותיהם.

נשמח שתצרו עימנו קשר

עמותת יד תמר

דילוג לתוכן