מרכז הסיוע הארצי

ע"ש שילה קטאן

אנחנו פה בשביל לתמוך ולהגיש סיוע לחולי סרטן ובני משפחותיהם

אפשרויות הסיוע במסגרת תמר למשפחה

שירותי מרכז הסיוע הארצי שלנו

המרכז מעניק סיוע ותמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם

שירותי הנגשת מידע

הליווי המדורג בתמר למשפחה

תרשים

הליווי המדורג בתמר למשפחה

כל השלבים מקבלת האבחנה ועד לשגרה שפויה ומנוהלת
מידע
רפואי
• התמקדות בקבלת חוות דעת שנייה וגיבוש פרוטוקול טיפולים.
• הפנייה לעמותות ייעוץ רפואי
מידע
סדר
בירוקרטי
• הצפת הזכויות
• שליחת התביעות הרלוונטיות
• ייעוץ מומחים ואנשי מפתח בגופים
• חיבור לארגוני סיוע
סדר
ניהול
משפחתי
• קייס מנג'ר
• הדרכה לניהול המשבר
• בניית רשימת צרכים ותשתית של מענים
• אפליקציה לניהול העזרה
ניהול
תמיכה
רגשי
• כאשר צפים קשיים רגשיים יוענקו שיחות תמיכה לחולה או ל Care Givers
תמיכה
שגרה שפויה
רווחתי
• מארזים מפנקים
• חיבור לארגוני סיוע: ימי כיף, חונכים, הגשמת משאלות
שגרה שפויה

סיפור אמיתי ממשפחה מדהימה

פנתה אלינו משפחת שלום (שם בדוי מטעמי דיסקרטיות), עם כאב גדול על אב שחולה במשך תקופה ארוכה. לשמחתם יש להם סביבה תומכת נפלאה וכל מעגלי המשפחה סבבו את החולה במסירות. אך המתח שהיה בין אשת החולה (מנישואין שניים) לבין בתו היחידה מנישואין קודמים החריף בתקופה הזו והקרע הלך וגדל ביניהן למרות הקושי המשותף. התחילו האשמות הדדיות לגבי אופן הטיפול בחולה, ורמת המסירות של כל צד... במסגרת הליווי ביד תמר הוצמדו 2 מתנדבות מטפלות גם לאישה וגם לבת וכל אחת מהן עשתה תהליך עם המטופלת שלה, על מנת לעבד ולהבין את התחושות הקשות שעולות, את הצד השני של הסיפור ואת המורכבות של הדברים. לאט לאט התחילו להתקרב ולהתחבר.. לצערנו החולה נפטר. אך לשמחתנו החליטו האישה והבת דווקא להדק את הקשר ביניהן (בגיבוי המתנדבות שמלוות אותן). הבת התקשרה אלינו בקול מרוגש: "אין לי מילים להודות על העזרה שלכם בתקופה הקשה שעברנו. אני לא מקלה ראש בעזרה הבירוקרטית שנתתם עם השגת הקצבאות והזכויות ששדרגו לנו את יכולת הטיפול באבא ז"ל, אבל מעל הכול אני מודה לכם על כך שהוא נפטר מהעולם אחרי שראה את הקשר הטוב שנבנה ביני לבין ס' ועל כך שלא פספסתי את ההיכרות האמתית עם האישיות שלה והיכולת שלנו היום להתמודד עם האובדן יחד".

חולים אונקולוגים, בכל הגילאים, מכל המגזרים והדתות, ומכל מקום בארץ .

מרבית החולים מגיעים דרך העובדות הסוציאליות בבתי החולים הפזורים ברחבי הארץ או מהיכרות עם חולה שנעזר בעמותה. כמו כן

דרך האינטרנט/ רשתות חברתיות.

האפשרות המומלצת ביותר היא השארת פנייה מקוונת דרך האתר בכפתור צור קשר. כמו כן ניתן לפנות למספר הטלפון של המוקד, הן בשיחה והן בהתכתבות whatsapp. ניתן לשלוח מייל למשרד במידת הצורך info@yadtamar.org.il.

כדי להחליט מה היקף הסיוע שיוגש למשפחה מבצעים הליך קליטה ובודקים מהם הצרכים ומהן היכולות של המשפחה.

התהליך כולל היכרות ומיפוי צרכים ראשוני, עיבוד בתוך מערכת יד תמר והצעה למסגרת סיוע. 

עד 2 ימי עסקים לכל המאוחר.

אנו נדרשים לפרטים אישיים על מנת לפתוח תיק, אך איננו דורשים צילום ת.ז או מסמכים רפואיים על מנת לקבל ייעוץ או סיוע. לעיתים נבקש לראות מסמכים על מנת לתת את התשובה הנכונה ביותר למקרה שלכם. יש חיסיון מלא על כל המידע שיימסר.

כן, הסיוע למשפחות ניתן לגמרי בחינם!

יד תמר היא עמותה ללא מטרת רווח המתקיימת בעיקר על בסיס תרומות.

נשמח שתצרו עימנו קשר

עמותת יד תמר

דילוג לתוכן